Een dag naar het werk – 2
Vandaag een wat uitgebreidere route. Eerst een afspraak op 29 km van mijn huis. Het voorverwarmen heb ik verlengd naar 20 minuten omdat laatst niet al het ijs van de ruiten was na 10 minuten. Nadeel is dat de batterij niet helemaal vol is omdat het verwarmen meer stroom trekt dan het laden kan leveren. Ik vertrok met 33.8Ah in de accu en zonder verwarmen meestal 36Ah. De computer gaf een range van 40km aan waarvan bij aankomst na 29km nog 5km over was. Temperatuur rond het vriespunt en de verwarming onderweg niet aan gehad.


De auto was bijna weer vol (34Ah) toen ik 3½ uur later een ritje van 10km naar mijn volgende werkplek maakte. Daar niet meer geladen en het volgende stuk was 31km. Hier heb ik de verwarming wel aangezet waardoor ik maar 62.9% elektrisch heb gereden en 1.2L benzine gebruikt op dit traject. Een pakketje ophalen en toen nog 3 km volledig elektrisch naar huis. 13.7 kWh en 1.2L benzine gebruikt op 72km. Totale kosten ongeveer 5.50€ en bijna 90% elektrisch gereden.
